Boretti is een Italiaans culinair lifestylemerk. Het bedrijf maakt al 25 jaar hoogwaardige keukenapparatuur, buitenbarbecues, wijnkasten en andere artikelen. Boretti brengt Italiaans vakmanschap bij mensen thuis en laat heel Europa ‘passione in cucina’ ervaren. Het merk wilde wereldwijd opschalen om de Italiaanse ervaring aan nieuwe regio’s en markten te leveren. Om dit te bereiken, moesten zij een infrastructuur bouwen die omnichannel commerce wereldwijd zou kunnen stimuleren met een flexibele digitale architectuur om verdere groei te ondersteunen. Barry van der Groep, CIO van Boretti, startte de zoektocht naar een PIM-oplossing (Product Information Management) als basis voor dit project.

Inriver

Integratie

Retail

De uitdaging

De grootste uitdaging was het vinden van de juiste PIM-oplossing en de beste partner om het project effectief te helpen implementeren en integreren.  Ze wilden een oplossing die veilig, SaaS en flexibel genoeg zou zijn om te voldoen aan de veranderende behoeften van Boretti en zijn klanten. De implementatiepartner moest een echte partner zijn, een partner die het proces en de beslissingen rond het project kon begeleiden en niet alleen software kon implementeren.

“Ctac heeft echt met ons meegedacht en ons geholpen met onze strategie, en ook extra stappen gezet als dat nodig was.” Barry van der Groep, CIO Boretti

De oplossing

Hoe kies je de juiste PIM-oplossing in een druk technologielandschap? Van der Groep identificeerde een lange lijst van PIM-leveranciers, beperkte deze tot een korte lijst van de beste PIM-platformen en koos uiteindelijk inriver als oplossing. “We hebben voor inriver gekozen vanwege een combinatie van elementen, waaronder de kosten, omdat het een gesloten bron en cloudgebaseerd is, syndicatie- en integratiemogelijkheden heeft en functies bevat die op de toekomst zijn voorbereid, zodat we kunnen groeien”, aldus Van der Groep.

Lees het hele klantverhaal
Boretti klantverhaal