De magazines van uitgeverij New Skool Media behoren tot de bekendste van het land. Merken als EW , delicious., Formule 1 magazine en Seasons zijn er zowel online als offline voor liefhebbers van de meest uiteenlopende onderwerpen. Ctac helpt New Skool Media om de merken nog succesvoller te maken met behulp van data en predictive analytics.

De uitdaging: Voorspelbaar, beheersbaar en haalbaar

“Data speelde altijd al een belangrijke rol in onze bedrijfsvoering”, vertelt Marc Bongers, Director of Marketing & Data Intelligence bij New Skool Media. “Maar we maakten gebruik van veel verschillende marketingtools en data was gefragmenteerd. Daarnaast stond het datateam te veel op zichzelf; de afstand tot de businessmedewerkers die de data moeten gebruiken was te groot. Dat moest anders. We stelden onszelf tot doel dat al onze marketingactiviteiten voortaan voorspelbaar, beheersbaar en haalbaar moeten zijn.”

De oplossing: Stapsgewijs automatiseren

In het voorjaar van 2021 kwam New Skool Media in contact met Ctac. “Ctac heeft de PowerApps-expertise die we zochten en de slagkracht om snel door te pakken. Bovendien lieten ze tijdens de eerste sparringsessies zien onze langetermijndoelen op het gebied van predictive analytics goed te begrijpen. Ze maakten duidelijk welke tussenstappen er nodig zijn om voorspellend te werken. Die stappen hebben we vervolgens verder uitgewerkt in workshops waarin vooral aan de business werd gevraagd wat ze nodig hebben.”

Vragen over Predictive Analytics en Data?

Lees het hele klantverhaal
Bekijk klantverhaal