Toekomstige groeimogelijkheden
Compass blijft de vruchten plukken van Automate Studio door de functionaliteit toe te passen voor andere doeleinden in het hele bedrijf. Onlangs is het een project gestart om de oplossing te verbinden met TOPdesk, hun service management software. Compass kan nu de data van nieuwe werknemers overnemen van TOPdesk en de werknemersrecords automatisch invoeren in SAP.
Ruud schat dat deze automatisering Compass nog eens 250 uur per jaar bespaart. “Nu gebruiken onze IT-teams een script in Automate Studio om de informatie van sollicitanten in te voeren in het SAP-systeem, wat een ingrijpend effect heeft gehad op het werkaanbod en de inwerktijden van nieuwe medewerkers. We besparen waarschijnlijk 10 tot 30 minuten bij de verwerking van data over nieuwe werknemers. De afgelopen jaren hebben we ongeveer 500 mensen per jaar aangeworven – dit bespaart ons dus enorm veel tijd!”
De aanstaande SAP S/4HANA upgrade voor Compass is een andere gelegenheid waarbij IT direct kan vertrouwen op Precisely Automate om het datamigratieproces te vereenvoudigen. “Sommige data moeten van het ene SAP-systeem naar het andere worden verplaatst, en ik weet dat Automate Studio ook met SAP S/4HANA werkt, dus dat wordt een project waarbij we sterk op Automate Studio zullen vertrouwen om ons te helpen bij de migratie”, aldus Ruud.
Compass erkent de positieve impact die de automatisering al heeft gehad op hun bedrijfsprocessen door het gebruik van Automate Studio, zoals het automatiseren van de onboarding, tijdbesparing, hoogwaardige data en verbeterde interne efficiëntie.
Ruud verwacht dat nog meer functionele medewerkers zullen kunnen profiteren van Precisely Automate. “Het is een tool die echt kan worden gebruikt door meerdere kernfuncties van het bedrijf, binnen HR, Finance, IT, Sales, Operations, Procurement en meer”, zegt Ruud. “En het zijn de gebruikers – zij die de SAP-bedrijfsprocessen het beste kennen – die het gemakkelijk kunnen toepassen om in slechts enkele minuten wijzigingen aan te brengen.”