Gepersonaliseerde marketing
Maar hoe personaliseer je? Dat vraagt om inzicht in elke stap van de customer journey. Daarmee kan je jouw klant of prospect op het juiste moment benaderen met relevante aanbiedingen van producten die aansluiten bij zijn wensen: de ultieme doelgroepsegmentatie. Met een meer tevreden, loyalere klant en meer omzet als resultaat. De beste ervaring leidt immers tot winst!
Alles weten van jouw klant? Be Personal!
Elk contactmoment is een verrijking van je klantdata: wanneer is iemand online en welke producten bekijkt hij? De volgende stap is om daar nuttige inzichten uit te filteren. Dan kom je erachter dat iemand vaak aan het einde van de werkdag jouw webshop bezoekt of vooral eind mei specifieke producten bekijkt. Heeft dat misschien te maken met zijn verjaardag?
Door klantdata te verzamelen en analyseren, kan je daar nuttige inzichten uit filteren. De basis voor meer Customer Engagement. Want nu weet je wanneer een klant waar is en wat zijn interesses zijn. Daardoor kan je met hem meedenken en relevantere aanbiedingen doen.
Dat kan op elk volgend contactmoment, van de oriƫntatiefase tot de nazorg. Onderscheidende customer intimacy, waardoor jouw klant de volgende keer weer bij jou aanklopt. Niet om de prijs, maar omdat jij hem kent en weet wat hij belangrijk vindt.