Stop met denken in kanalen
Daarvoor moeten jouw systemen voor zowel clicks als bricks realtime kunnen communiceren – klantgegevens kunnen delen en synchroniseren. Zodat jouw winkelmedewerkers dezelfde informatie hebben als jouw helpdesk, voorraadbeheerder en webshop.
Een uniforme klantervaring?
Jouw klant verwacht gemak en uniforme, op zijn persoonlijke wensen afgestemde content. Zowel online als in de winkel, in een catalogus of gedrukt reclamemateriaal. Hij verwacht ook dat je hem benadert op basis van eenduidige informatie over product, prijs en aanbiedingen. Dus zijn persoonlijke online kortingsaanbod, verwacht hij ook aan de kassa te krijgen.
Heb je jouw apps zo op elkaar afgestemd dat deze realtime communiceren? Dat opent de deur naar meer mogelijkheden. Want je weet nu meer van je klant dan ooit tevoren. Uit die data kan je klantinzichten filteren, bijvoorbeeld voor persoonlijke aanbiedingen. Denk aan een winkelmedewerker die een seintje krijgt als een klant de winkel binnenloopt, zodat hij meteen weet dat die klant gisteren in de webshop een specifiek overhemd heeft bekeken.