Customer Engagement
Het vermogen om klanten te vinden, te binden en te verrassen is van essentieel belang geworden voor groothandels. Organisaties die de klant en de eindklant echt centraal kunnen stellen binnen al hun processen, hebben goud in handen. Maak kennis met de vier voorwaarden van klantenbinding.
Voorwaarde 1: Be personal
Groothandels met inzicht in en kennis van klanten en prospects kunnen hen op het juiste moment benaderen, met relevante informatie, de juiste producten, de juiste prijzen en de juiste aanbiedingen.
Voorwaarde 2: Think borderless
Klanten bepalen wanneer en hoe zij in contact komen met uw groothandel, zowel on- als offline. Zorg daarom voor een uniforme klantervaring in alle touchpoints. Dat vraagt om een nieuwe aanpak: stop met denken in kanalen en zorg dat de juiste informatie in alle klantprocessen beschikbaar is. Van prijzen, aanbiedingen en productbeschrijvingen tot klantinformatie.
Voorwaarde 3: Stay connected
Groothandels hebben enorm veel data tot hun beschikking. Dat zijn data die afkomstig zijn uit klantcontacten, maar ook informatie uit de magazijnen, data van toeleveranciers en gegevens van afnemers. Door deze data te verzamelen, te filteren en te analyseren wordt het onder meer mogelijk klantgedrag te voorspellen en betere inkoopbeslissingen te nemen. Het resultaat? Optimale klantervaringen tijdens de volledige customer journey. En klantverwachtingen die keer op keer overtroffen worden.
Voorwaarde 4: Take control
Voldoen aan bovenstaande drie voorwaarden vraagt om een geïntegreerd IT-landschap, waarin systemen probleemloos met elkaar praten. En om een organisatie waarin processen gestroomlijnd uitgevoerd worden en teams samenwerken. Business en IT alignment in combinatie met een modulair opgebouwd IT-landschap dat realtime data-uitwisseling mogelijk maakt, vergroot de wendbaarheid en maakt dat groothandels nog klantgerichter gaan werken.
Met Ctac blijft u uw klanten verrassen
In een wereld waarin alles om de eindklant draait, moeten groothandelaars de reis die hun klanten maken – van oriënteren, beslissen en aanschaffen tot leveren en retourneren – helemaal begrijpen en beheersen. Elke stap in die klantreis brengt specifieke vragen en uitdagingen met zich mee. Ctac helpt groothandels om de juiste antwoorden te vinden. Als ‘house of wholesale’ bieden wij heldere adviezen, ondersteunende diensten en slimme oplossingen voor groothandels die hun klanten echt centraal willen stellen en de klantervaringen keer op keer willen overtreffen.