Wholesale
Groothandelaars dachten vroeger vooral in palletten. Tegenwoordig is het de gewoonste zaak van de wereld dat een groothandel ook dozen verstuurt met maar één enkel product. Dat neemt niet weg dat datzelfde pakketje zo snel mogelijk bij de eindklant moet zijn. Groothandels moeten zowel sneller als vaker leveren.
De klant bepaalt
De eindklant is de bepalende factor geworden. Dankzij de transparantie die internet biedt, vinden zowel consumenten als zakelijke kopers razendsnel hun weg in het wereldwijde aanbod. Het juiste product vinden en kopen is gemakkelijker dan ooit. Klanten kiezen voor de groothandel die de beste prijs biedt, het snelst levert en voor de beste klantervaring zorgt.
Die eisen zijn bepalend voor de manier waarop groothandelaars denken. Ze moeten zich steeds meer opstellen als ketenregisseur. Klanten vinden, binden en verrassen staat centraal. Dat klinkt eenvoudig. Maar het heeft een geweldige impact op alle aspecten van de organisatie. Van logistiek en customer engagement tot en met service, finance en dienst na verkoop.