Customer Engagement
Het vermogen om klanten te vinden, te binden en te verrassen is van essentieel belang geworden voor groothandelsbedrijven. Organisaties die de klant én de eindklant écht centraal kunnen stellen binnen álle processen, hebben goud in handen. Maak kennis met de vier voorwaarden van klantenbinding.
1. Be Personal
Groothandels met inzicht in en kennis van klanten en prospects kunnen hen op het juiste moment benaderen, met relevante informatie, de juiste producten, de juiste prijzen en de juiste aanbiedingen.
2. Think Borderless
Klanten bepalen, wanneer en hoe zij in contact komen met uw groothandel, zowel on- als offline. Zorg daarom voor een uniforme klantervaring in alle touchpoints. Dat vraagt om een nieuwe aanpak: stop met denken in kanalen en zorg dat de juiste informatie in álle klantprocessen beschikbaar is. Van prijzen, aanbiedingen en productbeschrijvingen tot klantinformatie.
3. Stay Connected
Groothandelsbedrijven hebben geweldig veel data tot hun beschikking. Dat is data die afkomstig is uit klantcontacten, maar ook informatie uit de magazijnen, data van toeleveranciers en gegevens van afnemers. Door deze data te verzamelen, te filteren en te analyseren, wordt het onder meer mogelijk klantgedrag te voorspellen en betere inkoopbeslissingen te nemen. Het resultaat? Optimale klantervaringen tijdens de volledige customer journey. En klantverwachtingen die keer op keer overtroffen worden.
4. Take Control
Voldoen aan bovenstaande drie voorwaarden, vraagt om een geïntegreerd IT-landschap waarin systemen probleemloos met elkaar praten. En om een organisatie waarin processen gestroomlijnd afgewikkeld worden en teams samenwerken. Business en IT alignment in combinatie met een modulair opgebouwd IT-landschap dat realtime data-uitwisseling kan faciliteren, vergroot de wendbaarheid en maakt dat groothandelsbedrijven nog klantgerichter gaan werken.
Met Ctac blijft u klanten verrassen
In een wereld waarin alles om de eindklant draait, dienen groothandelsbedrijven de reis die hun klanten maken – van oriënteren, beslissen en aanschaffen tot leveren en retourneren – helemaal te begrijpen en te beheersen. Elke stap in die klantreis brengt specifieke vragen en uitdagingen met zich mee. Ctac helpt groothandelsbedrijven bij het vinden van de juiste antwoorden. Als ‘House of Wholesale’ bieden wij heldere adviezen, ondersteunende diensten en slimme oplossingen voor groothandelsbedrijven die hun klanten écht centraal willen stellen en klantervaringen keer op keer willen overtreffen.