Customer Engagement

Optimaal voldoen aan de verwachtingen van de klant. Dat is waar het bij Customer Engagement om gaat.

Pieter Grevenstuk

Business Development Manager Retail & Wholesale

Customer Engagement in Retail

Hoe kunt u als retailer klantverwachtingen overtreffen en de concurrentie keer op keer aftroeven? Optimaal Customer Engagement speelt daarin een belangrijke rol. Customer Engagement is meer dan klantinteractie alleen. Daarbij staat Customer Engagement voor het wekken van interesse en het centraal stellen van de klant. Uw klanten het gevoel geven dat het allemaal om hen draait. Hoe? Door ze continu te verrassen en ze toe te voegen aan uw fanclub.

Vier voorwaarden voor Customer Engagement

In het verrassen van uw klanten spelen vier elementen een essentiële rol

1. Be Personal
U dient alles te weten van uw klanten en prospects om optimaal op hun wensen in te kunnen spelen.

2. Think Borderless
Denk niet langer in kanalen. De Customer Journey van uw klant speelt zich immers zowel on- als offline af. Als u niet langer in kanalen denkt, kunt u uw klanten op een uniforme manier benaderen en op basis van één enkele versie van de waarheid.

3. Stay Connected
Zorg dat u constant in verbinding staat met uw klanten. Op deze manier kunt u grote hoeveelheden data verzamelen en omzetten in bruikbare inzichten. Data waarmee u uw klant persoonlijk benadert in iedere stap van de customer journey.

4. Take Control
In control zijn is de vierde succesfactor. Heeft u behoefte aan een eenduidig klantbeeld en de volledige controle over uw voorraad en de supply chain? Zorg dan voor een stabiel technisch en organisatorisch fundament.

Deze vier voorwaarden vormen het fundament onder onze visie op de manier waarop winkelbedrijven succesvol kunnen blijven in een snel veranderende wereld. Wij helpen u om uw organisatie op al deze vlakken te laten excelleren.

MIS GEEN ENKELE CTAC UPDATE

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief