Contact

x
Services

De flexibele fabriek draait op een beheersbaar en efficiënt serviceproces.

Realiseer een goede probleemanalyse

Stel, uw klant belt over een storing. Bent u op dat moment in staat een goede probleemanalyse te maken? Weet u snel en efficiënt de root cause boven water te halen?

Services in Manufacturing

Heeft u relevante informatie als technische specificaties en servicecontracten overzichtelijk op één plaats vastgelegd? Stuurt u in alle gevallen een monteur met de juiste skills, materialen en gereedschappen? Als u één van bovenstaande vragen met ‘nee’ beantwoordt, dan is er werk aan de winkel. Met de juiste tools en cloud applicaties geeft u de kwaliteit van uw complete serviceproces een enorme boost. Dankzij meer en beter inzicht weet u de efficiency te verhogen en de kosten te verlagen. En de kwaliteit van uw serviceproces gaat omhoog.

Service verlengstuk core business

In deze tijd van ‘de klant centraal’ wordt service niet langer gezien als ‘afvalputje’ van een bedrijf. Steeds vaker is service een verlengstuk van de core business. Het bieden van een uitstekende service kan zelfs het belangrijkste onderscheidend vermogen van een bedrijf worden. Dit wordt ook steeds meer onderkend binnen de serviceconcepten. Het ontwerp van het serviceproces gaat naar outside-in (klant is vertrekpunt), servitization concepten worden belangrijker (product as a service), waarbij IoT en IloT nieuwe mogelijkheden bieden om te komen tot volledige integratie van het serviceproces met alle andere bedrijfsprocessen en applicaties.

Bij een storing of klacht weet u direct welk type SLA uw klant heeft, u hebt kennis van de ‘installed base’ en de historie. U bent in staat een correcte analyse van de grondoorzaak van de storing of klacht te maken en u stuurt de juiste monteur met de juiste skills, materialen en gereedschappen naar uw klant. Het aantal first-time-fixes gaat sterk omhoog, waardoor – uiteraard - hetzelfde gebeurt met de klanttevredenheid.

Applicatie met advies en ondersteuning

Implementatie van Services vindt plaats op basis van best practices. Ctac voorziet in een applicatie, waarbij integratie in nauwe samenwerking plaatsvindt op basis van de standaard scenario’s voor integratie met SAP ECC, uiteraard met advies en ondersteuning van Ctac. Een duidelijke taakverdeling en een vaste functionele scope garanderen optimale resultaten.

Ctac geeft met Services de kwaliteit van uw serviceproces een boost, waardoor rendement en klanttevredenheid aanzienlijk zullen stijgen.

Intelligente ERP voor de Slimste Fabriek

Klanten die steeds vaker om maatwerk vragen, een vergrijzende industrie, servitization en de opkomst van innovatieve technologie. De productiewereld verandert snel. Tijd om daar slim op in te spelen.

Bekijk productsheet

DDMRP: In vijf stappen sneller produceren met aanzienlijk kleinere voorraden

Blog - 11 maart 2019, Sander Vermeer, 4 min leestijd

Voorspelt u de vraag naar producten om inkoop, voorraad, productie en levering optimaal af te stemmen? In deze blog leest u waarom u zich beter kunt richten op de werkelijke vraag naar producten.

Vlog: Intelligentie, hoe gaat u hier slim mee om?

Video

Betere beslissingen nemen, dat willen we allemaal. In deze vlog legt Michiel Kox uit hoe u met behulp van vloeibare en gekristalliseerde intelligentie de slimste fabriek kunt worden.

Met verbeterde processen is Comfoor klaar voor groei

Case Study

Een versnipperd systeemlandschap stond de internationale expansie van Comfoor in de weg. Samen met Ctac verbeterde Comfoor haar interne processen.