- Wat we doen
- Oplossingen
- Branches
- Diensten
- Producten
- Over Ctac
- Over Ctac
- Corporate Governance
- Investor Relations
- Klantverhalen
- Nieuws & Media
- Carrière
Klanten hebben torenhoge verwachtingen. Maatwerkproducten, gepersonaliseerde aanbiedingen en altijd gevulde schappen zijn slechts enkele voorbeelden. Veel bedrijven balen ervan dat ze alleen reactief kunnen handelen op de grillen van de klant. Hoe neem je het stuur weer ferm in eigen handen? Danny Pieters, Business Development Manager bij Ctac, legt uit hoe je met Predictive Analytics de controle herpakt.
Waar bedrijven eerst zelf bepaalden welke weg ze insloegen, is dat al lang niet meer het geval. De klant bepaalt. Want in een wereld die wemelt van concurrenten moeten bedrijven zich continu bewijzen. Is een product niet op voorraad? Of is een artikel ergens anders voordeliger? Dan stapt een klant net zo makkelijk over naar een concurrent.
Hoe bepaal je als bedrijf weer zelf welke route je neemt? Door exact te weten waar jouw klanten behoefte aan hebben. Op die manier ga je van reactief naar proactief handelen. Met Predictive Analytics ontdek je via machine learning patronen en trends in data. Zo voorspel je toekomstige klantwensen en -gedrag.
Om accuraat klantgedrag te voorspellen, moet je gestructureerd te werk gaan. Dan doen we bij Ctac volgens vier stappen:
Door klantgedrag te voorspellen met Predictive Analytics herpak je de controle over je bedrijf én bedrijfsprocessen. Dat kan leiden tot allerlei verbeteringen, zoals eenvoudiger inkopen doen, personeel slimmer inplannen en verspilling voorkomen. Zo bepaal je niet alleen weer zélf jouw route, maar handel je ook efficiënter en krijg je meer tevreden klanten.
Wil je weten hoe Predictive Analytics in de praktijk werkt? We vertellen je er graag over tijdens een Discovery Call. Vraag ‘m hier vrijblijvend aan.